onsdag 10 april 2013

Tim Holtz månadstags 2013 - mars

Så fick jag äntligen kladda med de nya distress paintsen! 
Mars månads tag är vårig och påskig och jättefin :)




Först lite stansning! Jag stansade i grön kraft core (Tim Holtz) ut 2 tunna dies, basformen, rektangeln är från spellbinders och blomman i mitten (jättefin!!!) är fyndad och från paperartsy och har en matchande stämpel till som jag inte köpt... Scallop flower heter den i alla fall. Själva blomman har jag sparat i lådan till något annat projekt någon gång. 
Filade med sandpapper över gröna pappret; så själva kraft pappret inuti pappret kommer fram på sina ställen, och färgade in med distress dyna walnut stain.
Sedan fäste jag dubbelhäftande tejp på en bit cardstock, mätt att passa bakom blomman, och så satte jag på bitar av glitter snöre (Tim Holtz). Tim färgade in glittret med alkohol inks, men sådana har inte jag så jag duttade lite med ink blending tool och walnut stain, vet inte om det gav någon effekt, men sedan var det dags att smälta glittret med värmefönen och det blev coolt!
Fäste så glittret på rektangeln så det syns genom den utstansade blomman, fäste med washi tejp men behöver nog fylla i med lite foamdots för det har släppt såg jag nu.
Färgade in ett band med distress stains, spun sugar och knöt runt hela rektangelbiten.
Stansade sedan ut en stor tag i ett påskpapper som jag haft sedan tidernas begynnelse, från making memories och det heter stripe flower patch, och klistrade den på en färdig tag så projektet blir stadigare. Filade kanterna med min superbästa distresstool från prima, och limmade sedan fast rektangeln.
Tim använder sig av en stans som heter tapered fringe die som jag inte har, men det gick väl lika bra att klippa ut för hand, så jag tog en bit lite gräsigare grön kraft core och klippte, färgade in med distress ink och limmade fast på tagen. Sedan krullade jag och böjde och mosade och fick det att se ut som grässtrån. Fränt!
Klippte ut och vek en banner från graphic 45´s papper Place in time, April cut a parts, med en söt liten kanin på och det gröna passade så bra ihop med resten...
Sedan började det kladdiga (och roliga), plockade fram några foliage metall blommor och blad, (Tim Holtz) och duttade lite distress paint på mitt craft sheet. Fick blanda färgerna lite för jag köpte bara 5 flaskor och ingen grön, så det blev lite färglära, men bladen blev ljust gröna till slut och jag målade på färgen med fingret, lätt som en plätt! 

När allt var målat och klart värmde jag med värmefönen tills färgen torkat och när de svalnat monterade jag ihop blommorna med en brad och limmade fast på en pin som har en platt stjärna i toppen, stack in dom i gräset och fäste med lite glossy accents. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar