tisdag 9 april 2013

Tim Holtz månadstags 2013 - februari

Februari tagen har jag gått och klurat på ett tag, februari - alla hjärtans dag, kärlek och hjärtan, och jag har en jättefin hjärtstämpel som jag använde på systers bröllopsinbjudan...



Först färgade jag in tagen med distress stains, picked raspberry, jättehärlig fyllig rosa färg, jag färgade in kanterna lite med distress stains vintage photo.
Skrapade kanterna och färgade in dem med svart distressdyna och sedan stämplade jag hjärtstämplen och en annan stämpel som ser lite arkitektig ut, båda från Tim Holtz.
Jag stämplade hjärtstämplen 2 gånger till, på akvarellpapper, och färglade med distress markers och skuggade med pensel och vatten. Distresspennorna är så roliga att jobba med!
Klippte ut hjärtat och bannern från ena pappret och monterade sedan ihop motivet igen med foamdots mellan, blir en 3d effekt.
Sedan embossade jag en bit kraft core (Tim Holtz) och slipade med sandpapper ovanpå så kraft delen kommer fram. 
På metalldekorationen (7 gypsies) som ska föreställa ett kugghjul, monterade jag en bit mönsterpapper bakom (graphic45) och satte sedan textremsorna från Tim Holtz ovanpå, och täckte allt med glossy accents, fäste en ring i och monterade den på lite pappertråd (Tim Holtz).
Till sist stämplade jag den pekande handen (Tim Holtz) på en etikett och fäste en remsa washitejp också från Tim Holtz.
Just det, bandet... det är också washitejp som jag vek dubbel, klister mot klister och skrynklade ihop och sedan knöt fast, kul idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar