tisdag 9 april 2013

Tim Holtz månadstags 2013 - januari

Helgen bjöd på lite tid vid pysselbordet, och en leverans av en massa nytt roligt material att jobba med, bland annat några flaskor av distress paintsen!

Inspirationen kom från Tim Holtz som på sin blogg kör 12 tags of 2013, kolla gärna in här...

Först ut, Januari...



Först körde jag tagen i en embossingfolder genom min big shot maskin, och sedan färgade jag in med olika färger distressink, skvätte vattendroppar på och torkade med värmefön. 
Sedan använde jag en die från sizzix och Tim Holtz, med kugghjul på och stansade ut dem, färgade så in dem med metallic distress stains - blir jättecool effekt! Jag filade lite på dem och färgade in med mörkbrun distressdyna, så de ser lite gamla och skruffiga ut.
Limmade fast dem där jag ville ha dem, ganska likt som Tim satt sina, och klippte bort det överflödiga.
Dax för dekorationer! Jag använde filmstrip, kugghjul och game spinner - allt från Tim Holtz, och sedan stämplade jag texten och pekande handen....
Bandet är ett seambinding band som jag stämplade på med archival ink en månadsclearstamp från Inkywings och sedan färgade jag in bandet med broken china distress stains.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar