fredag 12 april 2013

Det gick av bara farten...

Med alla månadstagarna klara, så hade jag fortfarande pysselsug kvar, så det blev en bonustag, och jag hämtade min kurspärm från Creative chemistry 101 kursen. Kraft resist papper köpte jag billigt en hög så jag började leka lite med distress stains...

With all the monthly tags of 2013 up to date, I still had crafting cravings. I looked through my binder from the Creative chemistry 101 class and searched for inspiration. I bought some cheap kraft resist papers a while ago, so this is what I grabbed and a distress stains bottle...



Började med att färga in en bit kraft resist papper med distress stains peacock feathers. Drog med distress stains tarnished brass runt kanterna och färgade in med olika färger distress stains för mer djup. Jag skrapade kanterna och färgade in dem med walnut stain dyna.

Started with colouring a piece of kraft resist paper with distress stains peacock feathers. Dabbed some distress stains tarnished brass around the corners and then coloured in with different distress ink pads. I scraped the edges and inked with walnut stain pad.

Shoppade lite härom veckan och hittade Tim Holtz stämplar billigt hos scraplagret, valet var ju givet eftersom jag bara älskar lufballonger! Nu var det dags att prova den, härligt stor och detaljrik, jag stämplade den med archival ink jet black rakt på kraft resist pappret och värmde med fönen för att det skulle torka ordentligt.
Stansade ut en stor tag också i kraft resist papper som bas och limmade på ballongbiten, med små små mini fasteners i hörnen (Tim Holtz).

Got some new supplies last week, and when onlineshopping I found cheap Tim Holtz stamps at scraplagret. It was an easy pick since I just adore hot air ballons! Now it was the time to try the stamp, it is filled with detail and a great lovely size, I stamped with archival ink jet black onto the kraft resist paper and heated it with the heat tool to completely dry.
Die cut a large tag, also in kraft resist paper and glued on the ballonpart, but first I attached small small mini fasteners in the corners (Tim Holtz).

Med i paketet som kom förra veckan var också en jätterolig die från rox stamps med massor små kugghjul på. Jag färgade in tre bitar kraft resist papper med de tre olika metallic distress stainsen och när det torkat körde jag dien genom maskinen. Det blir många kugghjul på en stansning så det överflödiga har jag sparat (så klart!) till framtida projekt. Satte ihop kugghjulen med diverse brads och limmade sedan fast dom. 
När jag letade efter de små små bradsen i min Tim Holtz dekorationslåda hittade jag den lilla glödlampan och tänkte, aha, om jag sätter lite ståltråd genom hålen och hänger fast en charm så blir det lite luftballong likt. Så så blev det. Limmade fast den med glossy accents. 

In the delivery I got last week were also a really fun die from rox stamps with lots of small cog wheels. I coloured three pieces of kraft resist paper with the three metallic distress stains and when it had dried I run it through my big shot. There will be many cog wheels on each die cut so the rest I have saved (of course!) for a future project. Attached the cog wheels with miscellaneous brads and clued them in place. 
When I was looking for the tiny tiny mini fasteners in my Tim Holtz embellishments box, I found the little lightbulb and thought to myself, aha, if you put some wire through the holes and hang a charm it will look like a hot air ballon, and so there you have it. Glued it down with glossy accents.




Färgade in en bit spets med distress stains vintage photo och knöt fast det med en bit hampatråd och fäste en måne charm i. Tyckte att det såg lite tomt ut mitt på ballongen, så jag stämplade texten enjoy the journey (Tim Holtz), men det blev platt och texten försvann in i ballongen. Så jag stämplade den igen på en spillbit kraft resist och klippte ut en banner, fäste den ovanpå misstaget med foam dots.

Dyed a piece of lace with distress stains vintage photo and tied it down together with som hempstring, then put a moon charm on the string. I thought there was too much space in the middle of the hot air ballon, so I stamped the sentiment enjoy the journey (Tim Holtz) on to it, but it looked flat and the sentiment kind of disappeared into the ballon. So I stamped again on a scrap piece of kraft resist and cut it to a banner, adhered over the mistake with foam dots.

Hoppas du gillar vad du ser :) Ha en bra helg och ses snart igen!

I hope you like what you see here :) Have a nice weekend and see you soon again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar