lördag 18 april 2009

Vintage stil


Här var utmaningen att scrappa i vintagestil, något som är inne i scrapvärlden just nu, å jag kan förstå det för det blir så grymt snyggt!!!


Vintage innebär att det ska gammalt ut, å romantiskt med mycket mjuka färger, blommor och spetsar. Det är också riv och slit i papper å foton å det ska va brända kanter som man fixar med exempelvis fluid chalk. Korten ska vara gamla, gärna inskannade och bildbehandlade, men gamla. Ett plus är också om man har med någon gammal spets eller knapp...

Denna bilden är på mig å pappsen utanför kyrkan på min dopdag, å den är skannad från mitt bebisalbum å sen bildbehandlad i Picasa - allt är svartvitt utom rosen jag har på dopklänningen. Å sen var det bara att mata på med blommor å pärlor å spets å tyll å annat rysch pysch...

Jag gillar speciellt minirosorna, de blir så grymt fina när man blandar dem andra blommor å de bara får sticka fram lite här å var...

Knapparna är gamla, fick ett helt knapplager av en kompis i vintras - världen skattkista! Å pärlhänget vid spetsen har jag gjort själv med pärlor och en jättefin pärlemorknapp...

1 kommentar:

  1. Va duktig du är. Va kul att du tittade in på min blogg. Hoppas allt är bra med er. :)

    SvaraRadera