torsdag 16 april 2009

Första LO till scrapfebern - å nog den svåraste!?!



Oj oj oj som jag slitit mitt hår... utmaningen var att scrappa glamouröst och dekadent, inspirerat av det glada 20-talet...
Då tänkte jag genast, fransar, fjädrar, låååånga pärlhalsband... å sen var det bara att köra...
Jag har hållt på med den i flera dagar, det var torktid för crackel accents å det var torktid å flera lager akrylfärg på fransraden...
Fransraden är av papper, en remsa som jag haft i mitt förråd lääänge, just för att det hade en sån underbart oanvändbar knall lila färg, så vad göra för att få fina fransen här? Jo, jag målade den med akrylfärg å vips 1 2 3, så blev den användbar...
Hjärtat är från ett trasig smycke och knappen i högra hörnet är från mitt knapplager... jag fick en hel massa knappar av en kompis i höstas, å det är en otrolig skattkista... å jag tyckte att den såg lite jugend å 20tal ut... sen om den är så gammal, vad vet jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar