måndag 17 februari 2014

Tim Holtz tags of 2014 - februari/ february

Så var det dags för månadstag igen, februari, alla hjärtans dag och kärlekstema... 
Här kommer min tag! 

Time for Tim Holtz tags of 2014, february, Valentines day and love theme...
Here´s my tag!


Stenciler.... ahhhh, jag älskar verkligen stenciler, man kan göra så mycket roligt! Den här gången är det distress ink pad genom stencil, på med clear embossing pulver och värma, och så blir det glansigt och underbart att ta på. :)

Stencils.... ahhh, I really love stencils, you can do so much with them! This is distress ink pad through stencil, clear embossing powder, heat and melt and it gets all shiny and lovely to touch. :)



Tim använder sig av en teknik med ett speciellt embossingpulver som man efter smältning drar vanlig tavelkrita över och så ser det ut som något skrivet på svarta tavlan, men jag har inte hittat det pulvret, så jag stämplade med en stämpel (Tim Holtz) på en bit spillpapper (Fancy Pants), som ser ut som svarta tavlan lite, och sedan värmde jag med vitt embossingpulver. 

Tim uses a technique with a special embossingpowder that you after melting adds white chalk over and then it looks like something written on the blackboard. I haven´t found that powder, so I used a stamp (Tim Holtz) on a piece of scrap paper, (Fancy Pants) that kind of look a bit like a blackboard, and then melted it with some white embossingpowder. 


Kanten är en bit kraft core cardstock (Tim Holtz) som jag kört genom en embossingfolder (Sizzix, Tim Holtz Alterations) och sedan sandpapprat på så kraft pappret i mitten syns, och så stansat med en scallop kantstans från Fiskars.

The edge is a piece of kraft core cardstock (Tim Holtz) that I ran through an embossingfolder (Sizzix, Tim Holtz Alterations) and then sanded so the kraft core shows. I also used an scallop edge punch from Fiskars.


Stjärnan är en chipboard figur som jag hittade i en låda, och som jag täckt med glossy accents och distress glitter. Pilen är en charm från Rox Stamps.

The star is a chipboard diecut, that I found in a box with bits and pieces, and I covered it with glossy accents and distress glitter. The arrow is a charm from Rox Stamps.

Ha en skön pysseldag! 
Have a nice crafting day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar