onsdag 19 mars 2014

ATC - knappar

Dags för ATC utmaning hos Skaparlusten igen, den här gången var temat knappar! 
Time for another ATC challenge at Skaparlusten, this time we were to use buttons!

Så här blev min ATC... Jag döpte den till Button flowers och det är en 1/1.
This is my ATC... I called it Button flowers and it´s a 1/1.


Jag började med en spillbit vit cardstock och skar till den i ATC mått, sedan stämplade jag en Bo Bunny stämpel med archival ink på en bit tissue paper och skrynkel limmade fast den på cardstockbiten. 
När det torkat, så färgade jag in allt med olika bruna nyanser distress ink pad. 
I started with a scrap piece of white cardstock and cut it to ATC size. Then I stamped a Bo Bunny stamp with archival ink on to a piece of tissue paper and scrunched glued it on top of the cardstock piece.
When the glue had all dried, I coloured it with different brown distress ink pads.

Blommorna är stansade med en EK success stans och sedan har jag rullat till kronbladen lite och limmat ihop dem två och två med varsin knapp i mitten.
Crackle accents lim och distress glitter på blommorna.
The flowers are punched with an EK success punch and then I rolled the petals a bit and glued them together two by two with a button each in the center.
I also used crackle accents and distress glitter on the flowers.

Stämpeln med flickan är från Tim Holtz/ Stampers anonymous och den är färglagd med distress markers och vattenpensel så det blir lite akvarelligt.
The stamp  with the girl, from Tim Holtz/ Stampers anonymous and I coloured it with distress markers and a waterbrush so it looks kind of water coloured.

Fötterna är fästa med en brad så det går att röra dem i sidled.
Her feet are attached with a brad so you can move them sideways.

Till slut har jag målat lite här och var med hemmagjord distress refill spray-perfect pearls guldpulver spray.
Finally I painted here and there with homemade distress refill spray-perfect pearls gold spray.

Nästa utmaning är Zentangle, vilket är tokskoj, för det har jag länge velat prova på men inte fått tummen ur... :)
Next challenge is Zentangle, which will suit me just fine. I have wanted to try that for a while, but... you know how it is... :)

Ha en skön pysseldag! 
Have a nice crafting day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar