onsdag 24 oktober 2012

Födelsedagskort

Här kommer ett grattis kort jag gjort till min svåger som fyller år idag! Hipp hurra å grattis :)


Jag började med att måla ena sidan av den beiga cardstocken med en rolig pärlig färg, Pebeo Pearl touch, som jag köpte billigt på Panduro för en massa år sedan. Färgen jag använde heter mint och är härligt pärlig och mintigt grön. 
Fick torka över natten och sedan målade jag med distress crackle paint tarnished brass, ganska tjockt lager och så fick det torka några timmar. Nu syns den pärliga färgen mellan sprickorna i crackle painten - coolt! 

Ballongen är en stämpel från ett set från My minds eye som heter Lost & found 2 Rosy, och jag stämplade den med vit stazon dyna på vanligt overhead papper och lät det torka länge. Stämplade samma ballong på en bit specialty stamping paper, embossade i svart och färgade in med olika distress ink pads. (peacock feather, wild honey, peeled paint och vintage photo)

Klippte ut en banner ur en spillbit cardstock och täckte den sedan med washitejp från Tim Holtz. Stämpeln med de 3 herrarna är också från Tim Holtz, likaså kugghjulen och häftet med en tiny attacher - Tim Holtz, de är lite söta de där små häftnitarna...

Slutligen skrev jag ut en grattis remsa med en dymo label writer, et voila! Ett grattis kort! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar