söndag 23 september 2012

minialbum/ anteckningsbok

Här är en liten anteckningsbok som jag gjort för att stämpla upp alla mina clearstamps som jag förvarar i gamla cdfodral...

Jag måste se vad jag har för att komma ihåg att använda mina saker, och tänkte då att en liten bok, i samma mått som ett cdfodral, där jag stämplar in alla mina stämplar kunde vara en idé... När det blir dax för stämpling så plockar jag bara fram boken och ser vad jag har...


Här är framsidan, med papper från Primas Nature garden 6x6 paperstack, som jag färgat in med olika distressink färger...


Insidan, blad 1, jag har skurit kartongbasen ur ej använd pizzakartong, när man handlar från vissa webshoppar så packas varorna i pizzakartonger och dem brukar jag spara på, perfekt som bas i minialbum, och sedan klär man dem med papper...



Insidan blad 2, dessa papper hittade jag i spillbitarlådan och de är också från Prima, Fairy belle collection A4 paperstack... Tejpen som används som gångjärn är en plastig washitejp som jag köpt på Clas Ohlson...



Och baksidan... Prima papper och infärgat med distressinks... 

Här finns beskrivningen på hur man går till väga och det var riktigt skoj! 

Nu ska jag bara plocka fram stämplarna och fylla boken med skönhet...

2 kommentarer: