torsdag 20 september 2012

Kort från Kickstart kursen

Har du sett den nya kursen från online card classes, sa bästa pysselvännen för ett tag sedan...
Jag läste och kände att nej, det var inget för mig...

Men så startade den för några dagar sedan och jag blev helt plötsligt jättesugen och registrerade mig bums, för nu kände jag att jag behövde kickstarta mig själv och lite organiseringstips är väl aldrig fel!

Dag 4 idag och än så länge är jag jätteglad att jag tar den! 

Här är ett kort som jag skapade igår, med utgångspunkt från ett kort vi fick receptet på dag 2...



Turkosa ringen är färglagd med en blandning av tumbled glass och broken china distressmarkers (jag ritade lite av var färg på mitt craft sheet och sedan blandade jag dem med min penselpenna), texten är stämplad med spiced marmalade distresspad och hjärtat är en stämpel från Panduro som jag stämplade med versa mark klisterdyna och på med vitt embossingpulver, sedan färglade jag hjärtat med mina gamla hederliga zig markers med penselspets och sedan sprayade jag gult distressink blandat med perfect pearls som jag hade kvar i en minimister från Tim Holtz kursen.
De små fjärilarna är utstansade och färglagda med spun sugar och worn lipstick distress markers och sedan täckta med en liten klutt glossy accents.
Flaggbannern är täckt med washitejp som jag testar att använda för första gången på ett kort - men inte sista! Det blev jättebra, gick snabbt och var skoj! 

Blev klar sent i går kväll och satte mig med dag 3 av kursen nu på morgonen. Dagens läxa var att städa och sortera allt på pysselbordet, vilket passar perfekt efter gårdagens kreativa kaos! :) 

1 kommentar:

  1. Åhh vad fint!!! Kul att du gillar kursen oxå!
    Kramar / Cecilia

    SvaraRadera