fredag 21 september 2012

Kickstart dag 3 och 4

Läxan för dag 3 var klar ganska snart och jag hade tid att skriva ner lite idéer i min idébok och bekantat mig med pinterest, som är ett utmärkt redskap för att dels sprida sina alster, men också för egen inspiration från andra.

Läxan dag 4 var att gräva genom pysselstashen och använda sig av något gammalt som man inte använt på länge och skapa något...

Jag rotade en liten stund och hittade see through letters från Fancy Pants, har jag använt dom som annat än mall för att skära ut snygga stora bokstäver?!

Längst ned i spillbitar lådan hittade jag ett ugglepapper som jag bara använt baksidan av förut... 
Fick inspiration från ett halloweenkort med spöke som vi fick recept på kickstartkursen, där det användes glow in the dark glitter från Martha Stewart! Jättecoolt! 


Och här är det färdiga kortet...


Glitterlim, distress stickles diamond bakom bokstäverna, klammerbården är utklippt från baksidan av ugglepappret, metallugglan kom i något kit eller någon reapack någon gång, och med inspiration från kursens spöke - wobbly eyes...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar