lördag 31 augusti 2013

Tim Holtz månadstags 2013 - augusti

Ute i sista minuten! Det är dags för Tim Holtz månadstags igen, och den här gången är det bloggandet jag är sen med, tagen har varit färdig länge...

Last minute! Time for the Tim Holtz 12 tags of 2013 again, this time it´s the blogging that I am late with, the tag has been done for weeks...

Den här gången har vi lekt med masking teknik och distress markers.
Här är min tag:

This time we have been playing around with masking technique and distress markers.
Here´s my tag:


Bakgrunden är gjord med distress stains och jag använde pumice stone och vintage photo. 

The background is made with distress stains and I used pumice stone and vintage photo.

Använde ballongstämpeln, från Tim Holtz, jag gillar den! Tim gjorde en mask av masking sheet, självhäftande och genomskinligt och alldeles säkert mycket praktiskt, men det hade jag inget hemma, så jag pusslade ihop en mask av 4 post it notes, stämplade ballongen på och klippte ut. Stämplade sedan ballongen på tagen och på med masken ovanpå. 
Och samma procedur med klockan, också en Tim Holtz stämpel.

I used the balloon stamp, from Tim Holtz, I like that stamp! Tim made a mask from a piece of masking sheet, selfadhesive and clear plastic and I am sure most convenient, but I didn´t have any, so I made a mask from four post it notes, stamped the balloon on top and cut out. Then I stamped the balloon where I wanted it on the tag, and put the mask on top.
Same procedur with the clock, also a stamp from Tim Holtz.

Dags för distress markers. Jag gillar den här tekniken, när man färglägger stämpeln och sedan aktiverar bläcket med lite andedräktspuffar och så stämplar som vanligt. Använde textblockstämpeln som hör till ballongsetet, från Tim Holtz. 
Färgerna jag använt är spiced marmalade, fired brick, brushed corduroy, crushed olive, weathered wood och broken china. Pilraden och enjoy texten är stämplar från My minds eye Be amazing och är infärgade med distress markers pumice stone.

Time for the distress markers. I like this technique, you colour the stamp with different colours and the activate the ink with some puffs of breathe, and then you stamp as usual. I used the textblock stamp from the same set as the balloon. The markers I used were: spiced marmalade, fired brick, brushed corduroy, crushed olive, weathered wood och broken china. 
The row of arrows stamp and the enjoy sentiment is from My minds eye Be amazing set, and I coloured it with distress markers pumice stone.

Använde en edgescraper och färgade in kanten med distress ink walnut stain. I mitten av klockan satte jag dit ett kugghjul och en game spinner, från Tim Holtz, i med ett snöre och så var det klart!

Then I used an edgescraper and coloured the edges with distress ink pad walnut stain. In the center of the clock I put a cogwheel and a gamespinner (Tim Holtz), on with a string and done!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar