lördag 7 april 2012

Påskcrop Scraplagret

Påskafton... vi har hunnit med påskpresent skattjakt, målat ägg och varit ute i vackra vädret och lekt, och jag har rullat köttbullar och pysslat ett kort!

Utmaning 2: Skiss (kort)

Här skulle vi utgå från en skiss och skapa ett kort, och så här blev mitt bidrag; ett kort till en ny liten människa :)


Har haft Sizzix fjärilsdien ett tag och nu fick den komma till användning. Men jag tyckte den var lite platt när den kom ur maskinen så jag körde en teknik som vi fick lära oss på Tim Holtz kursen, där man stämplar i en embossingfolder med en textstämpel (helst en Tim Holtz reflection textstämpel som inte vänder sig när man stämplar med den...) men nu hade jag ingen sån så texten på min fjäril är bak och fram...

Sedan färgade jag in fjärilen, bakgrundspappret och tagen med distress inkdynor. 

Plåtblommorna är sååå fina, från graphic 45 om jag inte minns helt tokigt, och så fick det bli några charms...

1 kommentar:

  1. Färglatt och fint! Snyggt med Graphics läckra metallblommor!
    Tack för att du är med o tävlar, Lycka till!

    SvaraRadera