fredag 6 april 2012

Påskcrop Scraplagret

Hejsan allesammans och Glad Påsk!

Firar min nyfunna kreativitet (tack Tim Holtz och onlinekursen som jag ska skriva mer om...) med att kasta mig över en crop hos Scraplagret.

Utmaning 1 är att inspireras av en LO och använda sig av kvadrater! Lät ju roligt tänkte jag och satte igång med att skriva ut ett foto på Liten som är fotoredigerat i telefonen med instagram, och blir kvadratiskt när man skriver ut det.


Har ganska nyligen upptäckt vad skoj man kan ha med embossingpulver så kanten på det prickiga pappret under fotot är embossat med pumicestone distressdyna och sedan svart pulver... 

Bokstäverna är stansade med big shoten och alfabetet Wingo Zingo från Sizzix, sedan infärgade med barn door distressdyna och så embossade med clearpulver... blev glansigt och läckert :)
Sedan sprayade jag vitt papper med hemmagjord perfect pearls/distress ink sprayen som vi gjorde i kursen (ja ja ja, jag ska skriva mer om Creative chemistry kursen, den var toppenbra!)...

Pappren är skrapade med edgen scrapern och sedan har jag provat min nya dyna, designad av världens coolaste Ingvild Bolme för Prima; på kanterna... mer lättmanövrerad än colorbox chalken jag brukar använda. :)


3 kommentarer:

  1. Wow! Snyggt!!! :-) Jag blir så pysselsugen och jag vill oxå prova lite Tim H inspirerat... Det blir ju så fint!

    SvaraRadera
  2. Jätteläckert!! Jag gillar oxå Instagram!
    Häftiga färger som passar det busiga fotot!
    Kul du fick till det med alla kvadrater!
    Tack för att du är med och tävlar hos Scraplagret!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Jag gillar både upplägget och färgerna. Passar så bra med fotot.

    SvaraRadera