söndag 28 juni 2009

Sista dagen på svensk scrapbookings cc


Idag har jag fått sitta i svalkan nere i källaren hela dagen, med en liten paus mitt på dan för bad med sonen och maken i sonens lilla badpool :) 5 layouter och 1 kort fick jag ihop till slut...





1. Åka wiiiiAlla utmaningar var skisser denna gången, som en mall att följa, och på den här skissen var det en väldigt stor och tjusig swirl i nedre högra hörnet... Jag plockade ihop 3 stycken chipboard swirls från maya road och kombinerade dem till en enda stor. De är målade med grön akrylfärg som jag spontanköpte på rea i våras, och inte använt förrän nu... Det finns en mening med allt! Bilderna är från Lilleman Bus födelsedag i år, då han fick en egen wiiii = rutschkana.

2. Älskade du
På den här skissen var det 3 foton angivna, och 2 band i överdelen av LO, men jag hittade inte 3 bilder som jag tyckte passade ihop, så jag tog ett gammalt utskrivet collage som jag gjorde i picasa i vintras, och så hux flux så ordnade det sig. Den här LO satt jag ute och pysslade med, solen sken, fåglarna kvittrade och Lilleman Bus lekte snällt i sandlådan - syns den harmonin på LO månne?




3. Midsommar`09
På skissen var det många runda former, men jag tänkte aldrig att det skulle vara just runt, och så ser jag nu när jag laddat upp i galleriet på svensk scrapbooking att många har tolkat skissen så och beskurit sina foton runda.

Men det gjorde inte jag... detta papper har jag haft länge i mitt lager men inte hittat någon riktigt bra användning för det. Jag tycker att det är så himla fint så jag blev glad när jag hittade det idag...

Bilden är från midsommarafton när Lilleman Bus har tröttnat på att dansa på logen...




4. Ringa till annelie
Den här skissen var så enkel och jag var bara tvungen att knollra till det med prickigt och randigt och knappar... Det fanns med en swirl på skissen, längst ned i högra hörnet, men jag fick inte plats med någon där... så det hoppade jag över!

På bilderna så ringer Lilleman Bus till moster Annelie... och man ser hur han i fantasin väntar på ton, sen på att någon ska svara, och sen hej! Och så pratar han och berättar allt för fantasi moster... sött...






5. badpojkar

Den här skissen var också enkel, ett foto i högra kanten, med en swirl på fotots vänstra sida, en rubrik och textruta... och så var det tema lime!

Oj tänkte jag, hur ska jag hitta lime färgat i pappersgömman.... men det var inga problem! Hittade till slut flera stycken alternativ och då var det här pappret från daisy d det bästa för det har blåa toner här och var, tar alltså upp den blåa färgen på vattnet! Swirlen är utklippt ur ett annat papper och bokstäverna i rubriken är vita egentligen, men jag färglade dem med en limegrön penna...

Fotot är taget igår när vi var i Hjulbäck och badade, far och son står och spejar ut över Siljan...



Och så ett kort till Mammsen på födelesdagen i morgon - grattis!!! Fast hon älskar grönt så blev det ett rosa kort denna gången (hon fick ett grönt på mors dag), den underbara ängelstämpeln är från greeting farm, fjärilen är 2 stämplar den ena i fylld och den andra swirlig... från inkywings som också har biljetten... annat material kommer från spillbitslådan...

Så idag har jag varit kreativ och härdat ut i värmen, fast det var ganska skönt i källaren min...

Ha det bäst och kommentera gärna vad ni tycker om mina alster!

Kram Yrla

5 kommentarer:

  1. Du är så himla bra på det där!
    Vilka fina bilder också. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om vart jag ska ha den turkosblå medaljongen, den var ju bara så snygg att jag var tvungen till att ha den. Men visst kommer den komma till användning, jag handlar inte bara för att inte, kanske hamnar den på något skåp, vem vet. Jag vet nog bättre när jag ser den i verkligheten :-)

    Imorgon åker jag och Gulliganerna till Storfors, där blir det nog några loppisrundor, men framförallt ska vi bada och Storgulliganen ska lära sig simma, vi får se hur det går, hi, hi.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen, hunsad! Här är det bit ihop och kom igen då som gäller. Gillar du det inte så kan du flytta, mooaahahahah!!!

    Men det beror ju helt på vad som är viktigt för en, om inte jag fick härja fritt (nu gnäller Mannen nåt otroligt ibland) så skulle jag kvävas.

    Men du GRATTIS till ynglet!!! JAg är så jävla avundssjuk.

    Mannen vill ju absolut inte ha fler barn. MEn det ska vi ändra på, vänta du bara. Jag får affirmera en liten bäbis så kommer den så småningom ;-)

    Det är ju faktiskt såååååå mycket roligare med sex när man ska göra bäbis, hi, hi. Undrar om män tycker det med??? Har du frågat någon? Det ska jag göra.

    Jamen visst, linnet är min absoluta favorit, jag kommer gråta blod när det tillslut faller sönder. Det är väldans tur att saker från förr håller bättre än saker från nu, hi, hi.

    Jag håller faktiskt utkik efter ett liknande linne på varje loppisbesök :-)

    SvaraRadera
  4. Men Anna!

    Det finns hela två länkar till den sidan där du kan köpa My Favorite Villain, hi, hi.

    Hon är så fantastiskt duktig Jenny som hon heter och hennes sambo Jens, på Sammy Rose, alla deras grejjer är skitsnygga!

    Alltså: sammyrose.se

    SvaraRadera
  5. sicka härliga saker du gör - o vad kul att du hittade till mig :-)...

    o visst rockar the cat's pajamas-stämplarna!

    SvaraRadera