tisdag 29 april 2014

Tim Holtz tags of 2014 - April

Jag känner att den här bloggen är en aning försummad, men nu är det snart slut på april och dags för Tim Holtz tag!

I feel that this blog is a bit neglected, but here I am again, nearly the end of April and time for another Tim Holtz tag!

Min tag blev väldigt lik Tims original, men så är det ibland när inte orken riktigt finns att vara kreativ.

My tag turned out looking very similar to Tims tag, I didn´t really have the stamina to be creative this time.



Jag har faktiskt köpt in diesen speciellt till den här tagen, och så användbara! Jag vet inte hur många underbara rosor jag har rullat de sista dagarna, det är Tattered pinecone dien från Sizzix/Tim Holtz. Tror jag har rensat papperspill lådan på 3x3 inch stora papper. Dock behöver de vara ganska tjocka för att det ska fungera riktigt och få den fina rosformen. Provade med utrivna sidor ur en bok och de var för tunna och gick bara sönder under rullningen.

I actually bought the dies especially to make this tag, and they are so useable! I don´t know how many roses I have rolled these last days. It is the Tattered pinecone die from Sizzix/Tim Holtz I am talking about, think I have cleared the paperscrap box from 3x3 inch pieces. The paper do need to be rather thick for the rose to roll properly and to look like a rose. I tried with torn bookpages, but they were to thin and the cutout just broke during rolling.



Den andra dien är Trellis frameworks (Sizzix/Tim Holtz), här har jag stansat ut chipboard, papper, canvas och chipboard klädd med foil tape sheets (Ranger). Ramen är i chipboard som jag målat med en blandning av distress paint broken china och peeled paint.
Rosorna är infärgade med distress ink och har fått en pärla i mitten.

The second die is Trellis frameworks, Sizzix/Tim Holtz, with it I have die cut chipboard, paper, canvas and chipboard covered with foil tape sheets (Ranger). The frame is in chipboard painted with a distress paint mixture of broken china and peeled paint.
The roses are tinted with distress ink and decorated with a pearl in the middle.


Simplify, kanske ett litet budskap till mig själv... ? :)

Simplify, maybe a message to myself... ? :)

Tack för besöket och ha en rolig pysseldag! Själv längtar jag till 5 maj då det börjar en rolig kurs hos Online Card Classes... :)

Thanks for visiting and have a nice crafty day! I long for the 5th of May, the day for a new fun online class at Online Card Classes... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar